Ułatwienia dostępu

Szpital: tel.: +48 81 561 24 70

Przychodnia: tel.: +48 81 561 24 51

Tomografia komputerowa: tel.: +48 81 561 24 51

Rejestracja telefoniczna jest dostępna od 8:00 do 15:00

Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku

informacje dla pacjentów

Jak wygląda przygotowanie do zabiegu ?

W dniu przyjęcia, w wyznaczonym terminie, chory zgłasza się na Izbę Przyjęć około godziny 8:00 rano.

Z Izby Przyjęć odbierany jest przez Personel Medyczny zespołu „IKARDII” i przyjmowany do Oddziału.

Po zebraniu szczegółowego wywiadu pielęgniarskiego w Oddziale oznaczane są podstawowe parametry życiowe (ciśnienie tętnicze, częstość rytmu serca) oraz wykonywane badanie elektrokardiograficzne.

Następnie chory badany jest przez Lekarza Kardiologa.

Po szczegółowej informacji o wykonywanym zabiegu (wskazaniach, przeciwskazaniach, ryzyku powikłań) oraz podpisaniu świadomej zgody chory oczekuje na zabieg, który wykonywany jest najczęściej w dniu przyjęcia (w godzinach popołudniowych).

Czas trwania hospitalizacji różni się w zależności od zabiegu i wynosi:

  • przy koronarografii – około 24 godziny
  • przy angioplastyce (PCI), wszczepieniu układu stymulującego serce – około 48 godzin
  • przy zabiegu ablacji /badaniu elektrofizjologiczne / wszczepieniu kardiowertera/defibrylatora  – około 72 godziny

O ostatecznym czasie trwania hospitalizacji decyduje lekarz.

 

Co powinien zabrać ze sobą pacjent ?

Pacjent powinien zgłosić się w dniu przyjęcia na Izbę Przyjęć po lekkim śniadaniu, po przyjęciu porannych leków. Proszę zabrać ze sobą:

  • dowód osobisty
  • skierowanie do szpitala
  • dokumentację medyczną z dotychczasowego leczenia, wyniki badań dodatkowych (obrazowych, laboratoryjnych);
  • listę aktualnie przyjmowanych leków oraz innych zażywanych środków oraz leki przyjmowane z powodu chorób przewlekłych innych niż kardiologiczne (pulmonologiczne, neurologiczne, insulina, inne leki cukrzycowe,  i tym podobne)
  • informację jakich leków pacjent nie powinien zażywać (z powodu uczulenia lub nadwrażliwości)
  • koniecznie proszę wziąć  przybory toaletowe, piżamę, ręcznik, kapcie, maszynkę do golenia jednorazowego użytku;
  • wskazane jest zabranie ze sobą niewielkiej ilości wody mineralnej niegazowanej.
  • proszę nie zabierać do szpitala przedmiotów wartościowych, dużej kwoty pieniędzy, biżuterii; w przypadku kobiet – paznokcie pozbawione lakieru, również dotyczy manicure hybrydowego;

 

Zgoda Pacjenta na świadczenie zdrowotne

Zgoda pacjenta na wykonanie świadczeń zdrowotnych jest podstawą legalizacji czynności medycznych udzielanych przez osoby wykonujące zawody medyczne wobec pacjentów. Konieczność wyrażenia swojej woli przez osobę, której ma zostać udzielone świadczenie zdrowotne wynika bezpośrednio z Konstytucji RP z art. 41 ust. 1 gwarantującej każdemu nietykalność i wolność osobistą. Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych należy do podstawowych praw pacjenta i gwarantuje poszanowanie jego autonomii.

Uzyskiwanie zgody od pacjenta może mieć miejsce na różnych etapach kontaktu z naszym podmiotem leczniczym i personelem medycznym takich jak:

  1. przyjęcie do podmiotu leczniczego (przyjęcie do szpitala, na oddział, przyjście do podmiotu leczniczego etc.),
  2. proces leczenia (pobyt w szpitalu, diagnostyka, leczenie etc.),
  3. etap końcowy (wypis ze szpitala, zalecenia, farmakoterapia etc.)

 

Na świadczenia te pacjent powinien wyrazić zgodę w formie pisemnej.

 

Przykłady odbieranych dokumentów

 

Każdy pacjent przed każdym zabiegiem otrzyma pisemne zawiadomienie, jak się przygotować do zabiegu i pobytu w szpitalu

Leczenie NFZ

Leczenie Prywatne

Leczenie Prywatne

Poradnia

Poradnia Kardiologiczna

Poradnia

Tomografia komputerowa

CENTER FOR CARDIOLOGY
INVASIVE IKARDIA
in Nałęczów

The clinic is open
from Monday to Friday

ul. Michała Górskiego 9
24 -140 Nałęczów

+ 48 81 561 24 70
sekretariat@ikardia.pl